Recenzie After - După ce ne-am întâlnit de Anna Todd

Tessa Young e o fată cuminte, silitoare şi ordonată. După ce intră la universitate şi îl cunoaşte pe Hardin, viaţa ei se schimbă radical. Cu părul lui răvăşit, accentul britanic, tatuajele şi piercingurile, Hardin e complet diferit de băieţii pe care i-a întâlnit până acum. E arogant şi crud – ar avea toate motivele să-l urască. Dar felul în care o sărută trezeşte în ea o pasiune cum n-a mai simţit.
Deşi o respinge, spunând că nu-i este el alesul, Tessa e hotărâtă să insiste şi să-l găsească pe adevăratul Hardin, care a ridicat între el şi lume un zid de trădări şi minciuni. Tessa are deja iubitul perfect. Atunci de ce se luptă să treacă peste propria mândrie rănită şi peste prejudecăţile lui Hardin vizavi de fetele drăguţe ca ea?

After (After, #1)After by Anna Todd
My rating: 5 of 5 stars

După ce ne-am întâlnit scrisă de Anna Todd
Am descoperit această frumoasă poveste acum ceva timp pe Wattpad. Povestea originală poate fi găsită aici

@imaginator1D este contul Annei Todd. Cartea a fost scrisă ca un fan fiction cu Harry Styles de la 1D (preferatul meu chiar), autoarea fiind pasionată de poveștile de dragoste dar și de muzică și în special, trupele de băieți. Ediția publicată vine cu mici modificări ce-l vizează în special pe protagonist, numele fiindu-I schimbat din Harry Styles în Hardin Scott. Având de asemenea și schimbări legate de tatuajele acestuia.
Întâmplarea a făcut ca în următoarele zile să aflu că această carte va fi și ecranizată. O veste extreme de bună pentru fanii After și pentru Anna Todd binențeles.

Există și alte două continuări ale acestei poveşti (în română) pe care le puteți găsi sub denumirea: După ce ne-am certat (al doilea volum) și După ce ne-am îndrăgostit (al treilea volum).
Abia aștept să citesc continuarea.
Povestea deși pare una foarte des întâlnită, clișeică, pe mine m-a captivat și asta datorită faptului că autoarea a reuși să mă facă să-mi imaginez pasajele cărții și să trăiesc toate emoțiile personajelor.

Cartea se încadrează în categoria cărților de beletristică.

De ce spun că este o poveste clișeică dar și de ce consider că merită o șansă din partea voastră?

Theresa și Hardin sunt două personaje cu personalități total diferite dar care au în comun pasiunea pentru literatură. Doi poli opuși, doi adolescenți care au temeri care vor să trăiască aventura vieții lor dar care nu au îndrăznit să o facă până în momentul în care s-au întâlnit. Dragostea celor doi este una tumultoasă, conturată de numeroase certuri și împăcări și situații ce vă vor ține cu sufletul la gură. Toată povestea lor se învârte în jurul unui secret ce va fi descoperit la finalul acestei cărți. Pare o poveste reală, ruptă din viața de zi cu zi a adolescenților din zilele noastre. Este o dragoste care probabil pe mulți i-a lovit” la un moment dat în această viața și care se vor regăsi pas cu pas, printre paginile încărcate cu emoție, dragoste și lacrimi scrise de autoare. Sunt de părere că avem nevoie de astfel de povești ce par reale, asta pentru că poți trage din ele multe învățăminte. Ce am înțeles eu din această carte -,,Niciodată să nu spui niciodată” și fraza asta îl vizează în special pe protagonistul nostru, Hardin... personaj ce nu credea în dragoste. Am înțeles că trebuie să fii foarte atent la prietenii tăi, să fii atent la toate detaliile din jurul tău, să ții cont de sfaturi, să citești întotdeauna printre rânduri și să analizezi cu atenție situațiile în care ești prezent, asta ca să poți evita o dezamăgire mai târziu. Protagonista noastră Tessa, a omis toate aceste lucruri.

Personajul principal feminin

Theresa este o fată foarte studioasă, prietenoasă dar căruia îi lipsește încrederea în sine. Are mari speranţe în Universitatea la care a reușit să intre cu ajutorul unei burse de studiu. Viața ei a fost planificată în totalitate de către mama ei. Tess (Theresa) se simte datoare să –I facă pe plac mamei sale datorită faptului că acestea s-a luptat din greu să o crească singură, să-I ofere educație și sprijin în lipsa tatălui său.
Relația pe care Tess o are cu Noah, un prieten din copilărie este controlată tot de mama sa repetându-I intens că este băiatul potrivit pentru ea, dintr-o familie bună, cel mai indicat să-i devină soț după finalizarea studiilor sale Universitare.
Ajungând în acea Universitate, se produc multe schimbări în viața ei. Îl întâlnește acolo pe Hardin, un prieten bun al colegei sale de cameră pe nume Steph. Acest Hardin, băiat misterios cu ochii verzi, păr cârlionțat, plin de tatuaje și cu piercinguri reușește să o captiveze pe Tess de la prima vedere simțind totodată față de acesta o atracție pe care nu și-o poate explica. Relația lor la început este bazată pe numeroase certuri care mai de care amuzante. Tess ajunge să ia parte la petreceri organizate de către prietenii colegei sale de cameră, respectiv gașca lui Hardin. La una dintre aceste petreceri, la Jocul Adevăr sau Provocare, protagonista noastră recunoaște că încă mai este virgină. Mărturisire care îi dă o idee ,,cuiva” exact în acel moment.
Iubirea pe care Tess începe să o simtă pentru Hardin este sinceră și curată, lucru care de cele mai multe ori îl sperie pe aceasta ba chiar îi mărturisește că nu o merită și sunt în totalitate de acord cu el. Ea îl iartă de fiecare dată luptând pentru relația lor deși simte că el nu este pe aceeași lungime de undă ca și ea.

Personajul principal masculin
Hardin este un băiat destul de popular în Universitate, tatăl său fiind chiar Rectorul. Fapt ce îi deschide o, ușă” spre o carieră strălucită Tessei la un moment dat.
La început o disprețuiește pe Tess ba chiar îi jură acesteia că va avea de suferit din princina lui și deși cu timpul se apropie de ea, ajungând să aibă sentimente puternice, inevitabil ajunge să se țină de acea promisiune de a-i face rău.
Trecutul său este unul tumultos datorită tatălui său și a suferinței pe care acesta i-a pricinuit-o mamei sale. Hardin reușește într-o oarecare măsură să-i acorde mici șanse tatălui său cu ajutorul Tessei. Aceasta ajunge să-l vindece de vechi suferințe și să-i redea încredere în el. Deși relația lor se bazează pe multe certuri, gelozii și multe piedici... Hardin o face pe Tess să realizeze că ceea ce simțea pentru Noah era doar o simplă afecțiune, recunoștință și comoditate. Atracția fizică dintre Tess și Hardin crește și el ajunge să fie primul băiat din viața ei neștiind că această decizie o va afecta mai târziu. Acesta îi propune să se mute împreună și asta ca să poată evita să mai fie văzuți împreună de către colegii și prietenii din Universitate, Tess acceptă din dragoste pentru el, neștiind de fapt că acesta își dorește în special, să țină ascunsă relaţia lor în anturajul său.

Deși protagonista noastră se lovește de multe ironii și provocări la adresa relației sale cu Hardin, omite să acorde importanță intuiției sale și vocii interioare ce îi repetă la nesfârşit că, îi scapă ,,un detaliu” important. Detaliu ce îl va afla chiar la finalul cărții și care o va face să realizeze că a luat parte la un joc în care a fost ademenită de la bun început exact de cel pe care îl iubește.
Mi-a plăcut într-un mod deosebit cartea și datorită finalului dramatic.

Cartea primește de la mine 5 stele din 5 asta pentru că a reușit să mă captiveze și să-mi doresc cu nerăbdare să citesc și următoarele două volume pentru a afla continuarea poveștii dintre Hardin și Tess.

View all my reviews
View all my reviews on Goodreads

Mulțumesc libris.ro pentru șansa de a mă bucura de această frumoasă carte.