Fluturi Vol. 2 Recenzie

Fluturi (Volumul 2)

My rating: 5 of 5 stars

Fluturi Vol. 2 Recenzie
Încep prin a vă spune că dintre cele două volume, acesta este preferatul meu. Prin acest volum am reuşit să cunosc mai bine toate personajele( cu bune şi cu foarte rele) şi mai ales, am ajuns să o înţeleg pe Irina. Chiar dacă începutul primului volum este unul frumos şi deosebit, cel de-al doilea volum a reuşit să-mi capteze toată atenţia şi m-a ţinut cu sufletul la gură să aflu deznodământul poveştii de iubire dintre Irina şi...Robert, binenţeles. M-am bucurat când povestea lor de dragoste s-a consumat. Robert rămâne preferatul meu şi chiar am fost ,,supărată” pe Irina care a ales de fiecare dată să se întoarcă şi să-l ierte pe Matei atunci când acesta nu mai merita nimic. Din dragoste pentru fetiţa acestuia, pentru cei din acea casă şi mai ales pentru Robert, ea s-a sacrificat de fiecare dată.
În primul volum am spus că descrierea pe care ea şi-a făcut-o sună mai mult a laudă...pot spune că acum, în cel de-al doilea volum am văzut câteva din trăsăturile pe care ea şi le-a atribuit. Probabil a făcut asta cu intenţia de a fi cunoscută mai bine de către cititor. Îmi asum greşeala.
Mi-a plăcut foarte mult un citat din carte. Cuvintele tatăl său m-au impresionat:
,, Oamenii ne dezamăgesc. Nu o fac neapărat pentru că sunt răi, ci pentru că sunt sortiţi să greşească. Şi tu vei greşi, la rândul tău. Şi să mai ştii că oamenii îţi vor lua multe, dacă vor putea. Dar ceea ce îţi vor lua ei, îţi va fi dat de către Dzeu înzecit. Iar ceea ce este al tău cu adevărat, nu-ţi poate lua nimeni şi se află chiar aici, în pieptul tău : e inima ta. Acolo ai toate comorile lumii, tot ceea ce-ţi trebuie.”
Aşa cum am afirmat şi în recenzia primului volum, îmi pare rău că totul este o realitate şi aici mă refer la suferinţa prin care Irina a trecut. Am fost supărată pe ea pentru că l-a iertat pe Matei, că mereu a renunţat la ea şi la viaţa ei în favoarea tuturor. Pe măsură ce înaintam cu cititul mi-am dat seama că este un om care a luat decizii doar cu inima. Comportamentul celor doi fraţi m-a dezamăgit în multe situaţii, unul mai rău ca celălalt. Din păcate, mulţi confundă dragostea cu obsesia....Acest lucru este destul de evident în cazul lui Matei.
Angel apare din nou în această carte - cel despre care am crezut că ar putea fi o a treia iubire dar din fericire acest lucru nu s-a întâmplat. Irina a avut o relaţie cu Alex( a treia iubire) care a ajuns să fie dat la o parte de către cei doi fraţi.
Am aflat şi motivul pentru care astăzi, noi toţi ştim povestea autoarei. Îi datorăm acest lucru Luminiţei, prietenei ei.
Ea este persoana dragă căruia Irina i-a promis că va scrie o carte despre povestea lor de dragoste. Tot Luminiţa este cea care prin ultimele sale cuvinte adresate Irinei, cuprinse într-o scrisoare, o roagă să-l ierte pe Robert pentru toate greşelile lui.
În caz că aveaţi vreun dubiu, prietenul imaginar este chiar acesta. Sunt sigură că multe v-aţi dat seama. Încă o dată îmi pare rău că Irina a ignorat ,,Fluturii” pe care i-a simţit atunci când l-a întâlnit pentru prima dată pe Robert. Era atât de aproape de ea dar a ignorat toate aceste semne.
Aştept volumul 3.

Voi ce credeţi despre acestă poveste de dragoste?