Fluturi de Irina Blinder Volumul I Recenzie

Fluturi (Volumul 1)Fluturi by Irina Binder
My rating: 5 of 5 stars

Acum două zile am terminat de citit primul volum din ,,Fluturi” de Irina Blinder.
Vreau să încep prin a vă spune că timp de 2 ani am tot auzit diferite păreri, mai multe negative decât pozitive. La un moment dat o colegă de-a mea m-a întrebat : ,,Nu ai citit ,,Fluturi”? toată Facultatea a citit-o, aşa mi-a zis o cunoştinţă” ))). Mi-am spus,, Nu se poate aşa ceva, poate îmi scapă mie ceva sau poate m-am lăsat prea tare influienţată de părerile care tot afrirmau că dacă îţi plac Telenovelele şi că dacă ai fost fan ,,Din Dragoste” în copilărie, este catea perfectă. Îmi plac Telenovelele dar nu am fost fanul acestei emisiuni. Ei bine, a trecut ceva timp până am decis că este momentul să o citesc şi eu. Am citit primele 20 de pagini şi ideea că este Jurnalul scriitoarei mi-a stârnit curiozitatea şi am continuat să o citesc.
Ceea ce vreau să spun eu este că ideea acestei cărţi este foarte bună, într-adevăr este o poveste diferită. Mi-a placut foarte mult începutul şi nu m-a încântat când am aflat că ea, protagonista sau scritoarea în cauză a devenit iubita lui Matei. Aş fi preferat ca ea şi fratele acestuia pe nume Robert să aibă o relaţie. ,,Povestea de iubire” a Irinei şi a lui Robert este cea care m-a convins să parcurg pagină cu pagină acestă carte. Replicile lor amuzante şi acide mi-au plăcut dar nu de fiecare dată. Aşa cum am zis, îmi place povestea...ca ficţiune, ca o lectură dar doar atât. De ce spun asta? Dacă în realitate s-a întâmplat cele relatate, atunci îmi pare rău pentru ea. Repet, ca şi poveste...Invenţie... este frumoasă, îmi place dar ştim cu toţii că este vorba despre jurnalul ei, viaţa unui om, viaţa unei femei care a ignorat ,,Fluturii” pe care i-a simţit când l-a avut pentru prima dată lângă ea pe Robert(care bănuiesc că este protagonistul acestei cărţi) şi l-a ales pe fratele acestuia doar pentru că este mai draguţ, mai arogant, bogat şi cu replicile la el.... mă întristează. Matei are un vocabular foarte urât. Dă dovadă de lipsă de inteligenţă şi nu ştiu cum de ea a ales să fie cu el. Nu au absolut nimic în comun şi nici nu se comportă ca şi când ar avea o relaţie.
Nu încerc să o judec pe Irina, protagonista şi spun doar că îşi dorea şi nu îşi dorea să iasă din acest ,Triunghi amoros”. La un moment dat apare şi un anume Angel care bănuiesc că va ocupa un loc destul de important în volumul 2 (pe care îl citesc acum). În calitate de cititor, recunosc că îmi era destul de greu să ţin pasul cu cele ,,două iubiri” ale Irinei ca să mai fac faţă unei alte iubiri.
Nu îmi voi da cu părerea despre greşelile de ortografie pe care le-am intâlnit destul de frecvent pentru că însuşi ,,scriitoarea” a afirmat că nu are studii în domeniul acesta şi că a publicat ,,Povestea ei” pentru că a promis asta unei persoane dragi. Apreciez că este un om de cuvânt.
Vreau să o felicit pentru curajul pe care l-a avut, sunt sigură că partea financiară a fost una pe măsura succesului dar şi criticile primite au fost într-un număr mare. Am înţeles că anul acesta va apărea şi Volumul 3. Îl voi citi şi pe acela cu siguranţă.
Am citit şi blogul Irinei unde în comentarii a fost întrebată ce reacţie au avut cei doi bărbaţi din viaţa ei atunci când au aflat despre această carte. Nu le-a răspuns dar recunosc că şi eu sunt curioasă să ştiu ce reacţie au avut cei doi. Matei a greşit pentru că a înşelat-o dar şi că nu a văzut atracţia care există între ea şi între fratele său ba mai mult, îi încuraja să fie prieteni buni şi să petreacă cât mai mult împreună. Dezamăgirea cea mai mare a fost că Robert, o împingea în braţele lui Matei pe femeia pe care o iubea cu pretextul că părinţii acestuia l-au adoptat şi că l-au ajutat o viaţă întreagă. De acord, dar în momentul în care ea, femeia pe care o iubeşti este nefericită lângă fratele tău care o înşeală, nu o respectă şi nu-i oferă atenţie, iubire, înţelegere şi mai ales siguranţă..eu zic că trebuie să-ţi iei inima în dinţi şi să înfrunţi situaţia asta prin a mărturisi ce simţi cu adevărat şi ce-ţi doreşti. Chiar dacă Robert este cel pe care îl prefer recunosc că a greşit. Era dispus să o împartă pe Irina cu fratele său. Lucru care bănuiesc că într-un final chiar se va întâmpla.
Şi atitudinea Irinei m-a dezamăgit, încă o dată vă spun ca dacă vorbeam despre o simplă poveste era în regulă dar aici vorbim despre viaţa unui om, nu??? Revin la Irina, greşeala ei a fost că deşi plecase de lângă cei doi, s-a întors într-un final înapoi ca să ce????Să vrea să plece din nou...Aici nu am înţeles-o, recunosc.
Tot în această carte ea vorbeşte şi despre personalitatea ei, fizicul său. Apreciez că îl aduce pe tatăl său în discuţie de câte ori are ocazia. Faptul că ea se descrie ca fiind: foarte frumoasă, foarte educată, specială, stilată, deosebită şi cu multe calităţi etc...aduce un pic a laudă. Fără supărare! Este în regulă să spui toate aceste lucruri o singură dată dar nu să le repeţi de câte ori ai ocazia. Nu am să intru în detalii despre viaţa ei intimă pentru că nu este cazul.
Pertotal, ,,Jurnalul ei” mi-a atras atenţia şi am să continui să citesc pentru că vreau să aflu cu cine a rămas Irina. Nu regret că am dat o şansă acestei poveşti absolut deloc. Are talent la scris şi sunt câteva paragrafe care m-au împresionat atât de tare încât nu mi-a venit să cred că totul chiar s-a întâmplat cu adevărat.
Am înţeles că scriitoarea este căsătorită, că are o familie. Oare cu cine a rămas????!!!!


Voi aţi citit ,,Fluturi”. Credeţi că este Jurnalul ei sau doar o poveste inventată?

Vă pup şi vă doresc o săptămână minunată!